هشدار: مراقب باشید به زگیل تناسلی مبتلا نشوید

بیماری زگیل تناسلی

شاید شما نیز نام بیماری زگیل تناسلی را شنیده باشید و حتی افراد مبتلا به این ویروس را دیده باشید. متاسفانه شیوع این بیماری در ایران رو به افزایش می باشد و افراد زیادی من جمله زنان مستعد ابتلا به این بیماری می باشند.

نحوه ی ابتلا به زگیل تناسلی چگونه می باشد؟

آیا راهی برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی وجود دارد؟

چگونه خود را از ابتلا به ویروس HPV محفوظ بداریم؟

برای دست یابی به پاسخ سوالات مذکور با ادامه ی مطلب همراه باشید.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یا همان زگیل مقاربتی، از جمله بیماری های جنسی شایع می باشد که افراد زیادی را درگیر می سازد. همانطور که از نام این بیماری مشخص می باشد؛ علائم این بیماری به صورت ایجاد زگیل هایی در نواحی مبتلا به این ویروس نمایان می شوند.

عکس زگیل تناسلی

نحوه ی ابتلا به ویروس HPV

این ویروس اغلب با برقراری رابطه ی جنسی و تماس پوستی از فرد مبتلا به فرد سالم منتقل می شود. این بیماری در اولین رابطه ی جنسی فرد سالم را مبتلا می سازد.

توصیه ی ما به شما عزیزان، اطمینان یافتن از سلامت شریک جنسی خود قبل از برقراری نزدیکی با او می باشد. همانطور که در مقاله ی خود مراقبتی در زنان بیان شده است؛ اجتناب از رفتارهای پر خطر جنسی از جمله روش های بسیار موثر و مناسب برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری های جنسی و خطرناک می باشد.

انواع کم خطر HPV منجر به بروز زگیل در قسمت های بیرونی دستگاه تناسلی می شوند، که فرد مبتلا را ممکن است ازنظر ظاهری بیازارد.

روش های جلوگیری از زگیل تناسلی

از جمله روش های مرسوم به منظور جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی می توان به خود مراقبتی و واکسیناسیون اشاره نمود.

• واکسیناسیون

واکسن گارداسیل برعلیه ویروسHPV  ایمنی ایجاد میکند.

در سال های اخیر مشخص شده است که ویروسHPV  پرخطر می تواند موجب سرطان دهانه رحم، سرطان سوراخ مقعد، بعضی از انواع سرطان های دهان و سرطان در آلت تناسلی مردانه شود.

واکسن گارداسیل برعلیه ویروس نوع ۱۶ و ۱۸ که دو نوع از شایع ترین ویروس های سرطان زا هستند، ایمنی ایجاد می کند.

واکسن بر علیه ویروس HPV می تواند برعلیه انواع کم خطر این ویروس که شایع ترین آنها نوع ۶ و ۱۱ هستند، نیز ایمنی ایجاد کند.

دکتر ندا مقتدری، جراح زیبایی زنان در اصفهان؛ از مجهزترین دستگاه های روز دنیا به منظور درمان بیماری ها و جراحی های زیبایی استفاده می نمایند.

محدوده سنی تزریق واکسن گارداسیل

• سن تزریق واکسن بر علیه HPV در زمان قبل از برقراری رابطه جنسی در دختران نوجوان است.
  • اگر خانمی آلوده به ویروس HPV نیز باشد، می تواند از واکسن استفاده نماید.
  • امروزه تزریق واکسن تا ۴۵ سالگی زیر نظر متخصص زنان و زایمان و با مشورت و بررسی شرایط قابل انجام است.
  • تزریق واکسن برعلیه HPV در مردان جوان نیز می تواند از بروز یکسری سرطان ها جلوگیری کند.

به خاطر داشته باشید ابتلا به انواع پر خطر ویروس HPV فاقد درمان قطعی می باشد. بنابراین تمام نکات مراقبتی و بهداشتی را مد نظر قرار دهید تا خود را از ابتلا به این بیماری خطرناک و شایع محفوظ بدارید.

14 − سه =