بهترین راهکار درمان خشکی واژن چیست؟

درمان خشکی واژن در اصفهان

چه راهی را برای درمان خشکی واژن پیشنهاد می دهید؟

به نظرتان بهترین راه برای درمان خشکی واژن چیست؟

چه عواملی باعث خشکی واژن می شوند؟

در ادامه ی مطلب به علل موثر در خشکی واژن و روش های درمانی این عارضه می پردازیم.

خشکی واژن چه زمان اتفاق می افتد؟

عوامل متعددی می توانند باعث خشکی واژن و عوارض ناشی از آن شوند. از جمله دلایل مهم و تاثیر گذار در خشکی واژن می توان به پارامترهای زیر اشاره نمود:

نوسانات هورمونی

کاهش هورمون استروژن به دنبال زایمان و شیردهی. این هورمون نقش مهمی در حفظ رطوبت و خاصیت ارتجاعی و انسجام بافت واژن دارد. بنابراین کاهش این هورمون تاثیر مستقیم در خشک شدن ناحیه ی تناسلی خواهد داشت.

واکنش های آلرژیک

مصرف داروهای ضد آلرژی یکی از عوامل تاثیر گذار در کاهش ترشح مخاط  و درنتیجه خشک شدن ناحیه ی تناسلی می باشد.

علاوه بر این ممکن است فرد نسبت به لوازم جلوگیری از بارداری مانند کاندوم واکنش داده و دچار خشکی واژن شود.

علائم خشکی واژن

سابقه ی جراحی

جراحی هایی مانند هیسترکتومی یا برداشتن تخمدان ها می تواند در نوسانات هورمونی و در نتیجه خشک شدن واژن تاثیر داشته باشد.

بیماری ها

برخی بیماری های خود ایمنی مانند ام اس می تواند علت مهمی در مختل شدن عملکرد و فعالیت طبیعی بدن باشد.

یائسگی

مصرف دارو

خشکی ناحیه ی تناسلی از جمله عوارض شایع و ناشی از برخی روش های درمانی اعم از شیمی درمانی، پرتو درمانی و این قبیل راهکارهای درمانی می باشد.

تنش های روحی و روانی

شرایط نامساعد روحی، استرس، اضطراب و نگرانی از جمله دلایل مهم در اختلالات سیستمیک می باشند. عوامل مذکور باعث کاهش میل جنسی فرد و در نتیجه خشکی ناحیه ی تناسلی او می شوند.

عوارض خشکی واژن

رطوبت ناحیه ی تناسلی یکی از عوامل بسیار مهم در داشتن رابطه ی جنسی با کیفیت و لذت بخش می باشد. حال در نظر بگیرید فردی دچار خشکی واژن شده باشد. مطمئنا این فرد هنگام برقراری نزدیکی با همسر خود دچار عوارض نامطلوبی مانند: درد، سوزش یا حتی خونریزی خواهد شد.

به دنبال این امر میل جنسی فرد کاهش پیدا کرده و دیگر تمایلی به برقراری نزدیکی با همسر خود نخواهد داشت!!!

روش های درمان خشکی واژن

اولین قدم برای انتخاب روش درمانی مناسب، تشخیص علت خشکی واژن می باشد. زیرا تنها با ریشه یابی علت خشکی واژن می توان بهترین روش درمانی را برای رفع عارضه ی مذکور انتخاب نمود.

تشخیص علت خشکی واژن به عهده ی متخصص زنان و زایمان می باشد. پزشک بعد از انجام معاینات لازم و استفاده از روش هایی من جمله:

• آزمایش ادرار
  • تست پاپ اسمیر
  • تست های هورمونی

علت خشکی واژن را تعیین و روش مناسب درمانی را اتخاذ می نماید.

برخی از روش های رایج برای درمان خشکی واژن به شرح زیر می باشند:

• هورمون درمانی
  • استفاده از کرم های موضعی
  • لیزر تراپی
  • کربوکسی تراپی
  • مزوتراپی

به خاطر داشته باشید انتخاب روش های فوق الذکر به تشخیص جراح زیبایی زنان صورت می گیرد. بنابراین توصیه می شود از درمان های خودسرانه پرهیز نمایید تا دچار مشکلی نشوید.

درمان خشکی واژن با لیزر شیوع زیادی پیدا کرده است. در این تکنیک درمانی، اشعه ی لیزر باعث تحریک کلاژن سازی و انسجام بافت واژن می شود و تاثیر مهم و مثبتی در درمان خشکی این ناحیه دارد.

به خاطر داشته باشید استفاده از روش های درمانی فوق الذکر تاثیر شایانی در جوانسازی واژن خواهند داشت.

سایر مقالات ارائه شده:

سفید کردن واژن