Search
Close this search box.
زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی در اصفهان

زگیل تناسلی توده هایی در نواحی تناسلی زنان مانند واژن، فرج و همچنین آلت تناسلی مردان و بیضه ها هستند؛ که به علت آلوده شدن به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد میشوند. این ویروس عمدتا از طریق رابطه جنسی منتقل شده و به همین دلیل در گروه بیماری های مقاربتی قرار دارد. در حال حاضر شیوع زگیل تناسلی در بین زنان و مردان بسیار بالا بوده و بر همین اساس، آگاهی یافتن درباره آن و روش های پیشگیری و درمان زگیل تناسلی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

در این مقاله هرآنچه باید درباره زگیل تناسلی و درمان آن بدانید را گردآوری کرده و در انتها بهترین متخصص برای درمان زگیل تناسلی «در اصفهان» ررا به شما عزیزان معرفی نموده ایم.

00:49
truncate dir-rtl

ضایعاتی زگیل تناسلی

شما میتوانید از طریق بخش دیدگاه ها در انتهای مقاله، با ما در ارتباط باشید.

درمان زگیل تناسلی در اصفهان

زگیل تناسلی یا همان زگیل مقاربتی، از جمله بیماری های جنسی شایع می باشد که افراد زیادی را درگیر می سازد. همانطور که از نام این بیماری مشخص می باشد؛ علائم این بیماری به صورت ایجاد زگیل هایی در نواحی مبتلا به این ویروس نمایان می شوند.

عوامل موثر در پایداری ویروس اچ پی وی می تواند شامل: مصرف طولانی مدت قرص های جلوگیری از بارداری، مصرف  دخانیات، همزمانی ویروس HPV با بیماری HIV و همچنین کم پروتئین در برنامه غذایی باشد.

عکس زگیل تناسلی
عکس زگیل تناسلی

مشاوره برای درمان زگیل تناسلی در اصفهان توسط متخصص زنان

نام و نام خانوادگی
شماره تماس
فرم‌ها با موفقیت ثبت شد!
مجدد ارسال کنید

آیا ابتلا به زگیل تناسلی به معنی ابتلا به سرطان دهانه رحم است؟

این سوال در مورد تمام زائده های پوستی در ذهن بیماران وجود دارد؛ که آیا این توده ها سرطان هستند؟ یا تبدیل به سرطان میشوند؟! البته مطرح کردن این سوال بسیار به جا و مناسب است. خصوصا در مورد زگیل تناسلی! در ادامه توضیحات دکتر ندا مقتدری، پزشک متخصص برای درمان زگیل تناسلی در اصفهان را آورده ایم…

پاسخ این سوال منفی است. بالای 100 نوع ویروس اچ پی وی hpv وجود دارد که برخی از آنها کم خطر و برخی دیگر هستند. از انواع پرخطر باید به اچ پی وی نوع16، 18، 45 و 53 اشاره کنیم. علت اصلی پرخطر بودن این انواع آن است که در دهانه رحم باقی مانده و مستعد تبدیل به سرطان سرویکس (دهانه رحم) هستند. ناگفته نماند این فرآیند، یعنی تبدیل به سرطان دهانه رحم، بین 10 الی 15 سال طول می کشد. بنابراین مهم این است که در مراحل غربالگری این ویروس ها هرچه سریعتر شناسایی بشوند و جلوی پیشرفت آنها را بگیریم. این ویروس ها کاملا قابل درمان هستند و اصلا نباید در مورد آن ها نگران بود. فقط لازم است برای غربالگری ها به طور منظم و پیوسته طبق دستور پزشک پیش بروید.

آیا هر کسی زگیل تناسلی دارد سرطان دهانه رحم می گیرد؟

خیر بالای صد نوع ویروس اچ پی وی داریم که برخی از آنها کم خطر و برخی پر خطر هستند. برخی از آنها که پر خطر هستند مثل 16،18 و 45 و 53 بیشترین خطر را برای این دارند که ممکن است رروی دهانه رحم باقی بمانند و به سرطان سرویکس تبدیل شوند. اما همین ها هم 10 تا 15 سال طول می کشد تا بخواهند تبدیل به سرطان بشوند. بنابراین مهم این است که در مراحل غربالگری این ویروس ها سریع تر پیدا بشوند و جلوی پیشرفتشان گرفته شود. این ویروس ها کاملا قابل دررمان هستند و اصلا نباید نگران آن بود فقط برای غربالگری ها باید به طور منظم اقدام کرد.

01:03
truncate dir-rtl

به نظر شما ابتلا به زگیل تناسلی به معنی ابتلا به سرطان دهانه رحم است ؟

اکثر عفونت های ویروس HPV طی یک تا دو سال به طور کامل از بدن پاکسازی می شود. به گونه ای که طی یک سال اول حدود هشتاد درصد و در سال دوم نود درصد ویروس های مقاوم اچ پی وی بدون هیچ درمان خاصی توسط سیستم ایمنی از بین می روند. تبدیل سلول های نرمال سرویکس به سلول های سرطانی یک پروسه تقریبا طولانی است و شاید حدود ده سال به طول انجامد و بیشتر توسط ویروس مقاوم HPV ایجاد می شود.

نحوه ی ابتلا به ویروس HPV

این ویروس اغلب با برقراری رابطه ی جنسی و تماس پوستی از فرد مبتلا به فرد سالم منتقل می شود. این بیماری در اولین رابطه ی جنسی فرد سالم را مبتلا می سازد.

اولین توصیه ما به شما عزیزان، اطمینان یافتن از سلامت شریک جنسی خود قبل از برقراری نزدیکی با او است. همانطور که در مقاله ی خود مراقبتی در زنان بیان شده است؛ اجتناب از رفتارهای پر خطر جنسی از جمله روش های بسیار موثر و مناسب برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری های جنسی و خطرناک می باشد.

به طور کلی زگیل تناسلی از راه های دیگری هم منتقل می شود به طور مثال در خانم های باکره که تاکنون سکس نداشته اند نیز ابتلا به این بیماری دیده شده است؛ هرچند شایع نبوده و به ندرت اتفاق می افتد. از طریق دست، ناخن، وسایل مشترک مثل سری دستگاه لیزر، یا حتی لباس زیر آلوده هم ممکن است این ویروس انتقال پیدا کند. لازم به ذکر است که هنوز شواهد علمی محکمی در این زمینه وجود ندارد اما دیده شده است که این موارد نیز عامل ابتلا به زگیل تناسلی بوده اند. در نهایت درصد کمی از این موارد نیز می تواند باعث انتقال ویروس شود.

انواع کم خطر HPV منجر به بروز زگیل در قسمت های بیرونی دستگاه تناسلی می شوند، که ممکن است از نظر ظاهری برای فرد آزاردهنده و ناخوشایند باشد.

01:31
truncate dir-rtl

راههای انتقال سریع زگیل تناسلی

زگیل تناسلی در مردان

زگیل-تناسلی-زنان-و-مردان

آقایان برای تشخیص و بررسی این مشکل باید نزد متخصص پوست بروند. اگر نشانه هایی بر روی آلت تناسلی دیده شد فورا باید به متخصص اورولوژیست مراجعه شود.

00:58
truncate dir-rtl

زگیل تناسلی در مردان را ببینید!!!

روش های جلوگیری از زگیل تناسلی

از جمله روش های مرسوم به منظور جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی می توان به خود مراقبتی و واکسیناسیون اشاره نمود.

تزریق واکسن گارداسیل

واکسن گارداسیل علیه ویروسHPV  ایمنی ایجاد میکند. در سال های اخیر مشخص شده است که ویروسHPV  پرخطر می تواند موجب سرطان دهانه رحم، سرطان سوراخ مقعد، بعضی از انواع سرطان های دهان و سرطان در آلت تناسلی مردانه شود. واکسن گارداسیل برعلیه ویروس نوع ۱۶ و ۱۸ که دو نوع از شایع ترین ویروس های سرطان زا هستند، ایمنی ایجاد می کند. واکسن بر علیه ویروس HPV می تواند برعلیه انواع کم خطر این ویروس که شایع ترین آنها نوع ۶ و ۱۱ هستند، نیز ایمنی ایجاد کند.

پرهیز روابط جنسی پرخطر

در واقع اولین و موثر ترین روش پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی، خودداری از رابطه جنسی با شریک آلوده است. ویروس HPV در بسیاری از افراد، هیچ علامت ظاهری نداشته و حتی شاید هیچ زگیل و زائده پوستی قابل مشاهده ای وجود نداشته باشد. بنابراین در این مورد احتیاط کافی به خرج داده و خود یا شریک جنسی خود را در معرض خطر قرار ندهید.

چطور باید زگیل تناسلی را درمان کنیم؟

انواع جدیدترین راه‌های درمانی برای ویروس زگیل تناسلی وجود دارد. زگیل تناسلی که بیشتر از طریق تماس جنسی منتقل می‌شود عامل آن ویروس hpv هست. به صورت ضایعات مسطح یا برجسته بر روی پوست نمایان می‌شود. راه های درمان زگیل تناسلی زیاد است که شامل موارد زیر می شود:

  • پماد پودوفیلین Podophyllin
  • تری کلرواستیک اسید
  • الکترو کوتر
  • پلاسماتراپی
  • کرایو تراپی
  • لیزر درمانی

روش های مختلفی برای درمان زگیل وجود دارد که با تشخیص پزشک از این روش ها استفاده می شود. بهترین روش درمانی برای از بین بردن زگیل تناسلی استفاده ازپلاسما و کرایو هست که با نیتروژن مایع ضایعات تخریب می شود.

آیا زمان ابتلا به ویروس اچ پی وی را می توان تشخیص داد؟

زمان تشخیص آلوده شدن فرد به این ویروس و اینکه آیا این ویروس نتیجه رابطه اخیر هست یا درگیری به ویروس از قبل ایجاد شده است مشخص نخواهد بود.

چون فاز نهفته ویروس از چندین ماه تا چندین سال ممکن است طول بکشد. ممکن است فرد قبلا به هر دلیلی این ویروس را گرفته باشد و الان بروز کرده باشد. بنابراین مشاهده علائم زگیل حتما به معنی روابط غیر عرف در خانواده نیست.

زگیل تناسلی در حلق و دهان چه زمانی ایجاد می شود؟

یکی از سوالات شایع در مورد زگیل‌ها این است که احتمال زگیل دهانی حلقی (Oropharyngeal HPV infection) چقدر است؟

بیشتر در کسانی که سکس دهانی دارند، یا سیگار و الکل مصرف می کنند.و همچنین در سنین بالا و در مواردی که ویروس زگیل مقاوم شده است، دیده می شود. 20 درصد آمار سرطان های حلق و دهان را ویروس hpv گزارش شده است.

هنوز بررسی کاملا دقیقی برای ویروس Oropharyngeal وجود ندارد. و سرطان های حلقی دهانی بیشتر در آقایان دیده می شود.

آیا در تست پاپ اسمیر ابتلا به زگیل مشخص خواهد شد؟

بله در تست پاپ اسمیر معمولا ابتلا به این ویروس مشخص خواهد شد. اگر از طریق پاپ اسمیر مشخص شد که به زگیل تناسلی مبتلا هستیید مراحل بعدی بستگی به نوع ویروس دارد. اگر کم ریسک باشد فقط باید پیگیری های لازم را طبق دستور متخصص زنان انجام دهید. اگر ویروس پرریسک باشد باید کولپوسکوپی انجام بگیرد.

احتمال انتقال ویـروس اچ پی وی از مادر به جنین وجود دارد؟

یکی از سوالات شایع و نگرانی خانم هایی که مبتلا به اچ پی وی HPV هستند یا سابقه ابتلا به این بیماری را دارند این است که اگر باردار بشوند ممکن است این ویروس به جنین منتقل شود؟ انتقال HPV در دوران بارداری به جنین بسیار کم گزارش شده است. اما در زمان زایمان اگر مادر مبتلا به ضایعات فعال اچ پی وی در ناحیه ژنیتال باشد؛ برخی از مقالات توصیه کرده اند که بهتر است برای پیشگیری از ابتلای نوزاد به پاپیلوماتوز حنجره زایمان سزارین انجام بشود.

سوالات متداول زگیل تناسلی

کلام آخر

به خاطر داشته باشید ابتلا به انواع پر خطر ویروس HPV فاقد درمان قطعی می باشد. بنابراین تمام نکات مراقبتی و بهداشتی را مد نظر قرار دهید تا خود را از ابتلا به این بیماری خطرناک و شایع محفوظ بدارید.

2 پاسخ
  1. خانم دکتر میشه در مورد این سوال جواب بدین که آیا امکان داره فرد بعد از ابتلا به زگیل تناسلی میتونه ازدواج کنه یا نه؟ آیا امکان انتقال به زوج یا زوجه وجود داره ؟ و اینکه آیا میتونیم متوجه بشیم که از کجا دچار شدیم؟ چون من دوسال هست که با کسی ررابطه نداشتم اما الان متوجه دم که دچار زگیل شدم. طی این دوسال هیچ علائمی نداشتم و حالم کلا خوب بود و هیچگونه مشکل یا علامتی که منو نگران کنه که بیام دکتر نداشتم و متعجب هستم که الان یکهویی دچار زگیل شدم و چندتا علائم روی بدنم دیدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط