Search
Close this search box.
خونریزی بعد از لابیاپلاستی

خونریزی بعد از لابیاپلاستی

خونریزی بعد از لابیاپلاستی در صورتی که شدید و ادامه دار باشد، باید بررسی شود. توصیه می کنیم بعد از عمل از کمپرس سرد استفاده کنید تا از التهاب جلوگیری شود.
اکثر بیماران تنها به 2 روز استراحت نیاز دارند. و باید مراقبت های ضروری را رعایت کنند تا بتوانند نتیجه خوبی از این عمل بگیرند. آیا خونریزی بعد از لابیاپلاستی خطرناک است؟ در صورت بروز این اتفاق چه باید کرد؟
در این مقاله به طور کامل درباره این موضوع مهم توضیح داده ایم…

تجربه شما یک هفته بعد از لابیاپلاستی؛ آیا خونریزی داشتید؟


آیا خونریزی بعد از لابیاپلاستی طبیعی است؟

آیا واقعا بعد از لابیاپلاستی خونریزی داریم یا نه ؟ ممکن است بعد از عمل مقداری لکه بینی را تجربه کنید. تا زمانی که بخیه ها در حال جوش خوردن هستند ممکن است خونریزی کمی به صورت خونابه وجود داشته باشد. اما اگر دیدید که این خونریزی بیش از حد نرمال است فکر نکنید که از عوارض طبیعی این عمل بوده و ممکن است به دلایلی مثل ابتلا به عفونت و یا باز شدن بخیه ها باشد. بنابراین حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. در طی چند روز پس از عمل و همچنین مستقیماً پس از آن، توصیه می شود برای محافظت از لباس زیر خود از یک پد استفاده کنید. هنگامی که لکه بینی کاهش می یابد (که معمولاً بعد از روز اول اتفاق می افتد) می توانید لباس زیر خود را تعویض کنید.

نکات بعد از لابیاپلاستی

آیا می توانم بعد از انجام لابیاپلاستی دوش بگیرم؟

بله، پس از انجام عمل لابیاپلاستی می توانید دوش بگیرید. توصیه می کنیم برای ایمن بودن و کاهش سوزش در چند روز اول از حرارت ملایم استفاده کنید. مراقبت از بخیه لابیاپلاستی بسیار با اهمیت است. بنابراین حتما با جراح زیبایی زنان خود در خصوص زمان حمام گرفتن مشورت کنید.

آیا می توانم بعد از لابیاپلاستی ورزش کنم؟

لطفاً مستقیماً بعد از عمل یا زمانی که در حال استراحت هستید، فعالیت بدنی انجام ندهید. توصیه می کنیم تا حد امکان کمتر پیاده روی کنید تا ناحیه مورد نظر تحریک نشود. تقریباً 2 هفته بعد از عمل می توانید به روال عادی ورزش خود بازگردید زیرا فعالیت شدید منجر به افزایش التهاب و در نتیجه خونریزی می شود.

آیا لابیاپلاستی خطراتی به همراه دارد؟

هر عمل جراحی خطراتی را به همراه دارد و لابیاپلاستی نیز تفاوتی با سایر جراحی ها نخواهد داشت. خطرات یا عوارض جانبی جزئی بیهوشی عمومی وجود دارد، مانند حالت تهوع، خواب آلودگی، تا 24 ساعت پس از جراحی طبیعی است. در این مدت، شما مجاز به رانندگی نیستید.

سایر عوارض بالقوه مخصوص لابیاپلاستی عبارتند از:

خونریزی – خونریزی در حین جراحی نادر است، تا زمانی که ضربان قلب و فشار خون بیمار در طول عمل کم یا طبیعی باشد. لابیاپلاستی که در حالی که بیمار هوشیار و تحت بی حسی موضعی انجام می شود می تواند بسیار استرس زا باشد (هم برای پزشک و هم برای بیمار!) و خطرات فشار خون بالا و ضربان قلب سریع تر را به همراه دارد که می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد. این یکی از دلایل استفاده از بیهوشی عمومی برای جلوگیری از افزایش خونریزی در حین لابیاپلاستی است.
خونریزی بعد از جراحی نیز نادر است. توصیه می‌کنیم یک هفته بعد از جراحی لابیاپلاستی مرخصی داشته باشید و حداقل ۳ تا ۴ هفته پس از درمان از ورزش خودداری کنید. رابطه جنسی معمولاً پس از 3 تا 6 هفته یا زمانی که زن احساس راحتی می کند و تورم پس از جراحی برطرف شده است، از سر گرفته می شود.

عفونت – مانند هر جراحی که برش ایجاد می کند، عفونت ممکن است رخ دهد، اگرچه بعد از عمل لابیاپلاستی بسیار نادر است. ما آنتی ‌بیوتیک‌ های پیشگیرانه را برای چند روز پس از جراحی تجویز می ‌کنیم.
برخی از زنان به شدت به آنتی بیوتیک ها حساس هستند و مستعد ابتلا به عفونت های قارچی با تغییر در باکتری های واژن پس از مصرف آنتی بیوتیک هستند. مصرف پروبیوتیک ها می تواند به پیشگیری از عفونت های قارچی کمک کند. اگر عفونت قارچی ایجاد شود، یک دوز خوراکی از یک ضد قارچ (فلوکونازول) را برای درمان این بیماری تجویز می کنیم.

عدم تقارن – هیچ دو قسمت از بدن هرگز 100٪ متقارن نخواهد بود. و پس از لابیاپلاستی، در حالی که تقارن هدف اصلی است، مناطق باقیمانده ای وجود خواهد داشت که دارای تفاوت بسیار اندکی هستند. این امری طبیعی و کاملاً مورد انتظار است.

تورم و کبودی – این اتفاقات واقعاً عوارض نیستند، بلکه “اتفاقات موقتی مورد انتظار” پس از هر عمل جراحی هستند. تورم که به عنوان “ادم” شناخته می شود، در حدود 3 روز پس از جراحی به اوج خود می رسد و حداقل 3 هفته طول می کشد تا کاهش یابد. کبودی می تواند جزئی، متوسط یا شدید باشد که بستگی به بدن شما، توانایی آن در توقف خونریزی طبیعی و تمایل طبیعی شما به کبودی دارد.

بی‌حسی موقت – بی‌حسی ناحیه ‌ای که عمل شده است (و گاهی اوقات اطراف آن) پس از جراحی پلاستیک نیز انتظار می‌رود.
پس از یک دوره کوتاه بی ‌حسی کامل، احساس سوزن سوزن‌ مانندی شروع می‌ شود، مانند زمانی که پای شما به خواب می ‌رود. پس از جراحی پلاستیک، بازگشت حس تدریجی تر است، اما احساس سوزن سوزن مانند شایع و موقتی است. بازگشت کامل احساس ناحیه لابیا از جمله احساس طبیعی و تحریک جنسی و توانایی ارگاسم قابل بازگشت خواهد بود.

نکته نهایی

اگر بعد از انجام عمل موردی را مشاهده کردید که به نظر غیر طبیعی آمد حتما به دکتر زنان خود مراجعه کنید تا بررسی های لازم صورت بگیرد. استفاده از داروهای تجویز شده بعد از عمل به کاهش احتمال ابتلا به عفونت جوش خوردن زودتر بخیه ها و تسکین دردهای احتمالی کمک شایانی می کند. بنابراین توصیه های پزشک را جدی بگیرید و اگر خونریزی فراتر از خونابه داشتید حتما به پزشکی که برایتان جراحی را انجام داده است مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط