مراقبت‌های بسیار مهم بعد از لابیاپلاستی!!!

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی شامل چه مواردی است؟ چگونه می توان از عفونت بعد از لابیاپلاستی جلوگیری کرد؟ آیا التهاب و کبودی بعد از لابیاپلاستی طبیعی است؟ تا چه زمان بعد از لابیاپلاستی برقراری رابطه ی جنسی ممنوع می‌باشد؟  پرسش‌های فوق از جمله سوالات متداول جراحی لابیاپلاستی می‌باشد. شما پاسخ آن ها را می دانید!؟ نگران نباشید با خواندن ادامه‌ی مطلب به پاسخ سوالات بالا دست می یابید. پس با ما همراه باشید.

کلیدی‌ترین نکات بعد از جراحی لابیاپلاستی در اصفهان

با توجه به گسترش علمم و اطلاعات همه افراد در زمینه‌های بهداشت و سلامت می‌دانیم که بعد از جراحی کار تمام نشده و اتفاقا از اینجاست که احتیاط‌های لازم آغاز می‌شود. مراقبت‌هایی که باید بعد از جراحی لابیا انجام دهید در نتیجه عمل بسیار تاثیرگذار است. اگر بتوانید به خوبی به توصیه های گفته شده توسط متخصص زنان و زایمان گوش دهید، می توانید با خیال راحت این جراحی را انجام داده و از پس مراقبتهای آن برآیید. نکته مهم دیگر اینست که اگر جراح لابیاپلاستی را با دقت و با آگاهی انتخاب کنید، قطعا مراقبتها و نکات مهم را به شما قبل از عمل حین عمل و حتی با پیگیری های بعد از عمل به شما گوشزد خواهد کرد. بنابراین ترسی از عمل نداشته باشید و تنها به دستور العمل پزشکتان عمل کنید. لابیاپلاستی در اصفهان از جمله عمل‌های زیبایی کم‌ریسک و با نتیجه عالی در حیطه جراحی های زیبایی زنان است.

ضروری ترین مراقبتها بعد از لابیاپلاستی در اصفهان

تورم بعد از عمل لابیاپلاستی

همانطور که در مقاله‌ی لابیاپلاستی در اصفهان بیان شد؛ جراحی زیبایی واژن به منظور کوچک کردن لابیاها در ناحیه ی تناسلی و رفع عوارض ناشی از آن صورت می‌گیرد. حذف بافت اضافه به واسطه ی تیغ جراحی و یا لیزر باعث ایجاد تورم و قرمزی ناحیه‌ی مذکور خواهد شد. این امر طبیعی است و به مرور زمان از بین می رود. پس نگران نباشید. شما عزیزان می توانید از کمپرس های سرد و داروهای تجویزی جراح زیبایی زنان کمک بگیرید تا تورم موجود را کاهش دهید.

عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی

میکرو ارگانیسم‌های عفونت زا با پیدا کردن فرصت و بستر مناسب به سرعت رشد و تکثیر می‌یابند. این امر باعث ایجاد عفونت شدید در ناحیه ی تناسلی بعد از عمل لابیاپلاستی می شود. به خاطر داشته باشید در صورت رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی می توانید تا حد بسیار زیادی از ابتلا به عفونت جلوگیری نمایید.

• تمیز و خشک نگه داشتن واژن از جمله عوامل تاثیرگذار در کاهش احتمال عفونت در این ناحیه می‌باشند.
  • مصرف آنتی بیوتیک‌ها و کرم های تجویز شده از سوی پزشک متخصص ریسک ابتلا به عفونت را تا حد قابل توجهی کاهش می دهند.
  • عدم استفاده از لباس های تنگ نیز مورد دیگری است که به جلوگیری از عفونت بعد از لابیاپلاستی کمک شایانی می نماید.

خارش بعد از عمل لابیا پلاستی در اصفهان

احساس خارش و یا سوزش بعد از عمل لابیاپلاستی ناشی از دستکاری بافت واژن می باشد. مخصوصا اگر برش های ایجاد شده توسط بخیه های جاذب بسته شده باشند، ممکن است این خارش ها کمی بیشتر باشد. معمولا مدت زمانی (حدودا 14 روز) برای جذب بخیه ها فرصت لازم است. در این مدت استفاده از کرم های تجویز شده توسط جراح زیبایی زنان باعث کاهش خارش و احتمال ابتلا به عفونت می شود.

خونریزی بعد از لابیاپلاستی

زخم‌های ناشی از لابیاپلاستی نیز همانند زخم‌های طبیعی نیاز به مدت زمانی برای ترمیم دارند. در این مدت زمان از دستکاری ناحیه ی تناسلی خود جدا پرهیز نمایید و تنها از داروهای تجویز شده‌ی پزشک خود در ناحیه ی تناسلی استفاده نمایید.

ترشح و خارش بعد از جراحی لابیاپلاستی کاملا طبیعی می باشد و نشان دهنده ی پروسه ی ترمیم زخم ها هستند. به خاطر داشته باشید رعایت نکات مراقبتی و بهداشتی می تواند روند بهبودی بعد از لابیاپلاستی را سرعت بخشد و شما را از ابتلا به عوارض نامطلوب محفوظ بدارد.

تغذیه بعد از لابیاپلاستی

استفاده از ویتامین های A و C تاثیر بسیار زیادی در کاهش دوره ی نقاهت و تسریع روند بهبودی دارند.

ویتامین A نقش مهم و اجتناب ناپذیری در انعقاد خون دارد و به کاهش خونریزی بعد از لابیاپلاستی کمک بسیار زیادی می کند.

ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید و از این طریق در پروسه ی ترمیم زخم ها و بهبود آن ها تاثیر می گذارد.

رابطه جنسی بعد از عمل لابیاپلاستی

به منظور کاهش احتمال عفونت و خونریزی بعد از جراحی لابیاپلاستی بهتر است به مدت 3 تا 4 هفته بعد از این عمل زیبایی از برقراری نزدیکی و رابطه ی جنسی اجتناب نمایید.

شرایط بعد از لابیاپلاستی

آیا شما هم نگران شرایط بعد از لابیاپلاستی هستید؟ اگر پاسختان مثبت است شنیدن صحبتهای این مراجعه کننده می‌تواند به شما دلگرمی بدهد.

متداول‌ترین سوالات درباره مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی در اصفهان

اطلاعات مورد نیاز برای مراقبت های بعد از لابیاپلاستی را از پزشک متخصص و جراح زیبایی زنان خود کسب نمایید. به خاطر داشته باشید با رعایت نکات مراقبتی می توانید نتایج مثبت حاصل از جراحی را قوت بخشید و از آن لذت ببرید، در غیر این صورت عوارض نامطلوبی گریبانتان را خواهد گرفت.

دکتر ندا مقتدری

جراح و متخصص زنان ،زایمان و نازایی